دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ایران
چکیده
سرمایه اجتماعی مفهومی چندبُعدی است، پژوهشهای انجامشده پیرامون این مفهوم در صورتی حالت کامل و "معرف گونه"خواهد داشت که به ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی و ارتباط میان ابعاد آن بپردازد. با مطالعه متون مختلف میتوان دو بعد ساختاری و شناختی را برای سرمایه اجتماعی بر شمرد. بُعد ساختاری سرمایه اجتماعی شامل قوانین انعطافپذیر و شبکههای ارتباطی و بعد شناختی به اعتماد، همیاری و همکاری گروهی اعضاء درون یک سازمان اشاره دارد. در این تحقیق، سرمایه اجتماعی به عنوان متغیر مستقل و عملکرد سازمان به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. جامعه آماری اول این تحقیق را شعب بانک تجارت در استان قزوین تشکیل داده است و جامعه دوم، اشخاص حقیقی که در بانک تجارت استان قزوین مشغول به فعالیت میباشند. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد و روش جمعآوری دادهها میدانی- کتابخانهای میباشد. مهمترین اهداف انجام این تحقیق، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و عملکرد سازمان درمدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین میباشد.یافتههای تحقیق نشان میدهد که بین سرمایه اجتماعی و عملکرد سازمان در مدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین رابطه مثبت (مستقیم) وجود دارد.
امامقلی, فاطمه. (1390). نقش سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی(مطالعه موردی: مدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1390(7), 59-67.
MLA
فاطمه امامقلی. "نقش سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی(مطالعه موردی: مدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین)". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1390, 7, 1390, 59-67.
HARVARD
امامقلی, فاطمه. (1390). 'نقش سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی(مطالعه موردی: مدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین)', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1390(7), pp. 59-67.
VANCOUVER
امامقلی, فاطمه. نقش سرمایه اجتماعی در عملکرد سازمانی(مطالعه موردی: مدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1390; 1390(7): 59-67.