1
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران،ایران
2
کارشناس ارشد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران،ایران (عهده دار مکاتبات)
چکیده
هدف از این پـژوهش بـررسی تأثیر تنوع فروشگاهی و شرایط محیط درونی و بیـرونی بر رضایت مشتریان از مراکز خریـد میبـاشد. با توجه به افـزایش روز افزون مراکز خرید در ایران، شناسایی عوامل مؤثر بر جذابیت مراکز خرید و به تبع آن رضایتمندی مشتریان برای مالکان و مدیران مراکز خرید از اهمیت ویژهای برخوردار است. پژوهش حاضر بر مبنای هدف، کاربردی و بر مبنای روش در زمره پژوهشهای توصیفی از نوع پیمایشی است. این پژوهش در شهر تهران انجام شده است و بازدیدکنندگان دو مرکز خرید تیراژه و میلاد نور، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل دادهاند. تعداد 385 پرسشنامه به روش تصادفی ساده نظاممند بین بازدیدکنندگان مراکز خرید منتخب توزیع و جمعآوری شد و جهت آزمون فرضیهها از روش معادلات ساختاری نرمافزار لیزرل استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که از میان عوامل مؤثر بر جذابیت مراکز خرید و رضایت مشتریان، دو عامل ترکیب تنوع خردهفروشی و جو محیطی بیشترین تأثیر را داشته است. با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهاد میشود مدیران مراکز خرید از طریق ایجاد ترکیب بهینهای از فروشگاهها و نیز با ایجاد جو محیطی مناسب در حمایت از فروشگاههای موجود، بر جذابیت مراکز خرید و رضایتمندی مشتریان بیفزایند.
حیدرزاده, کامبیز, عبقری, مریم. (1391). بررسی تأثیر تنوع فروشگاهی و شرایط محیط درونی و بیرونی بر رضایت مشتریان از مراکز خرید. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391(11), 7-15.
MLA
کامبیز حیدرزاده; مریم عبقری. "بررسی تأثیر تنوع فروشگاهی و شرایط محیط درونی و بیرونی بر رضایت مشتریان از مراکز خرید". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391, 11, 1391, 7-15.
HARVARD
حیدرزاده, کامبیز, عبقری, مریم. (1391). 'بررسی تأثیر تنوع فروشگاهی و شرایط محیط درونی و بیرونی بر رضایت مشتریان از مراکز خرید', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391(11), pp. 7-15.
VANCOUVER
حیدرزاده, کامبیز, عبقری, مریم. بررسی تأثیر تنوع فروشگاهی و شرایط محیط درونی و بیرونی بر رضایت مشتریان از مراکز خرید. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391; 1391(11): 7-15.