اکبری مقدم, بیت اله, بهبودی, مهدی, جعفری, فرزانه. (1391). نقش تبلیغات اینترنتی بر اثربخشی خدمات بانکداری الکترونیکی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391(11), 51-60.
بیت اله اکبری مقدم; مهدی بهبودی; فرزانه جعفری. "نقش تبلیغات اینترنتی بر اثربخشی خدمات بانکداری الکترونیکی". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391, 11, 1391, 51-60.
اکبری مقدم, بیت اله, بهبودی, مهدی, جعفری, فرزانه. (1391). 'نقش تبلیغات اینترنتی بر اثربخشی خدمات بانکداری الکترونیکی', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391(11), pp. 51-60.
اکبری مقدم, بیت اله, بهبودی, مهدی, جعفری, فرزانه. نقش تبلیغات اینترنتی بر اثربخشی خدمات بانکداری الکترونیکی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391; 1391(11): 51-60.
نقش تبلیغات اینترنتی بر اثربخشی خدمات بانکداری الکترونیکی
1استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران
2دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران (عهده دار مکاتبات)
چکیده
با رسیدن تعداد کاربران ایرانی اینترنت به بیش از 33 میلیون نفر، مجرای کسب و کار در ایران از شیوههای سنتی به شیوههای الکترونیکی در حال تغییر است. با توسعه سریع تجارت الکترونیک و اینترنت و بخشهای مالی و بانکداری، مشتریان به استفاده از بانکداری الکترونیکی ترغیب میشوند، از اینرو لازم است، سیستمهای بانکی جهت حفظ و توسعه بازار خود از یک سو و افزایش رضایتمندی مشتریان بانکی از سوی دیگر، به نحوه ترغیب کاربران اینترنتی برای انجام تراکنش الکترونیکی، از طریق تبلیغات اینترنتی توجه نمایند. این مطالعه، تأثیر تبلیغات اینترنتی بر سطوح انگیختگی و نگرش مثبت از برند را مورد بررسی قرارداده است. پس از بررسی روایی (تحلیل محتوا) و پایایی تحقیق (به میزان 81 درصد آلفای کرونباخ)، تعداد 161 پرسشنامه جمعآوری و تحلیل آماری دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و با بهرهگیری از روشهای تیاستیودنت صورت پذیرفت. نتایج حاکی از آن است که، تبلیغات اینترنتی تأثیر بسزایی در ترغیب مشتریان بانکداری برای انجام تراکنش الکترونیکی دارد.