• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 1397 (1397)
دوره دوره 1396 (1396)
دوره دوره 1395 (1395)
دوره دوره 1394 (1394)
دوره دوره 1393 (1393)
دوره دوره 1392 (1392)
دوره دوره 1391 (1391)
شماره شماره 11
شماره شماره 10
شماره شماره 9
شماره شماره 8
دوره دوره 1390 (1390)
دوره دوره 1389 (1389)
دوره دوره 1388 (1388)
جواهری زاده, ناصر, بامنی مقدم, محمد, خسروی, مینا. (1391). بـررسی سطح رضایت مندی مسافرین از خدمات هواپیمـایی جمهوری اسلامی ایـران بـر اساس مدل چرخه حیات. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391(11), 61-71.
ناصر جواهری زاده; محمد بامنی مقدم; مینا خسروی. "بـررسی سطح رضایت مندی مسافرین از خدمات هواپیمـایی جمهوری اسلامی ایـران بـر اساس مدل چرخه حیات". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391, 11, 1391, 61-71.
جواهری زاده, ناصر, بامنی مقدم, محمد, خسروی, مینا. (1391). 'بـررسی سطح رضایت مندی مسافرین از خدمات هواپیمـایی جمهوری اسلامی ایـران بـر اساس مدل چرخه حیات', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391(11), pp. 61-71.
جواهری زاده, ناصر, بامنی مقدم, محمد, خسروی, مینا. بـررسی سطح رضایت مندی مسافرین از خدمات هواپیمـایی جمهوری اسلامی ایـران بـر اساس مدل چرخه حیات. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391; 1391(11): 61-71.

بـررسی سطح رضایت مندی مسافرین از خدمات هواپیمـایی جمهوری اسلامی ایـران بـر اساس مدل چرخه حیات

مقاله 7، دوره 1391، شماره 11، زمستان 1391، صفحه 61-71  XML اصل مقاله (602.23 K)
نویسندگان
ناصر جواهری زاده* 1؛ محمد بامنی مقدم2؛ مینا خسروی2
1دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، ایران (عهده¬دار مکاتبات)
2دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران
چکیده
این پژوهش با هدف  بررسی سطح رضایت­مندی مسافران از خدمات ارایه شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر اساس مدل چرخه­ حیات در سال1389 به انجام رسیده است تا دریابیم که هُما در چه جایگاهی از منظر رضایت­مندی مسافرین قرار دارد و این­که این میزان رضایت­مندی در                   قسمت­هایی از شرکت که مسافرین با کارکنان تماس مستقیم داشته (فروش، خدمات فرودگاهی، خدمات پرواز) چه میزان می­باشد. هم­چنین در این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر بر رضایت­مندی مسافرین پرداخته شده است و در نهایت با توجه به اهمیت این عوامل از منظر مسافرین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عوامل فوق­الذکر اولویت­بندی شدند. جامعه آماری شامل مسافرین پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که بیش از دو پرواز در دو سال داشته­اند، می­باشد. از بین آن­ها نمونه­ای به اندازه­­ 385 نفر به روش خوشه­ای انتخاب و اطلاعات توسط پرسشنامه بر اساس مدل کالاکوتا و به­صورت طیف لیکرت تهیه، توزیع و گردآوری شد. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش میدانی بود. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که میزان رضایت مشتریان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در هر سه مرحله جذب، ارتقا و حفظ در حد بالای متوسط می­باشد. هم­چنین میزان رضایت­مندی از قسمت­های فروش، خدمات فرودگاهی و خدمات پرواز نیز بالای حد متوسط گزارش شد. عوامل مؤثر بر رضایت­مندی مسافرین به ترتیب عبارت بودند از: 1- اعتبار و نام شرکت 2- رضایت از ارایه خدمات به مسافرین کثیرالسفر 3- رضایت از کیفیت خدمات 4- رضایت از قیمت­ (بلیت، بارِ همراه، خدمات­ ویژه) 5- رضایت از خدمات پس از فروش بلیت 6- رضایت از میزان انعطاف­پذیری شرکت 7- رضایت از ایمنی پروازها.
کلیدواژه‌ها
رضایت مندی؛ کیفیت خدمات؛ انعطاف¬پذیری و خدمات پس از فروش بلیت
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,353
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,104
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.