1
کارشناس ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران (عهده¬دار مکاتبات)
2
استادیار دانشکده مدیریت،دانشگاه آزاد سلامی واحد مرکزی، ایران
چکیده
در سالهای اخیر، بازار محصولات با نام تجاری مشابه اصل توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بر همین اساس، این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به خریدِ مصرف کننده از کالای با نام تجاری مشابهِ اصل در میان دو دانشگاه شهر قزوین میپردازد. جامعه مورد بررسی، دانشجویان در حال تحصیل دو دانشگاه آزاد و بین المللی شهر قزوین هستند که یک نمونه 415 نفری از آنها برای این مطالعه به صورت نمونهگیری طبقهای تصادفی متناسب با حجم انتخاب شده است. نتایج تحقیق گویای آن است که هنجارهای ذهنی به عنوان مهمترین عامل در کاهش تمایل به خرید محصولات با نام تجاری مشابه اصل تأثیرگذار میباشد
جلالیان, سعید, خیری, بهرام. (1392). بـررسی تأثیر ارتقا استانداردهای اخلاقی و بهبـود هنجـارهای ذهنی در کـاهش تمایل به خریـد مصرف کننده از کالای با نام تجاری مشابهِ اصل. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1392(13), 69-79.
MLA
سعید جلالیان; بهرام خیری. "بـررسی تأثیر ارتقا استانداردهای اخلاقی و بهبـود هنجـارهای ذهنی در کـاهش تمایل به خریـد مصرف کننده از کالای با نام تجاری مشابهِ اصل". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1392, 13, 1392, 69-79.
HARVARD
جلالیان, سعید, خیری, بهرام. (1392). 'بـررسی تأثیر ارتقا استانداردهای اخلاقی و بهبـود هنجـارهای ذهنی در کـاهش تمایل به خریـد مصرف کننده از کالای با نام تجاری مشابهِ اصل', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1392(13), pp. 69-79.
VANCOUVER
جلالیان, سعید, خیری, بهرام. بـررسی تأثیر ارتقا استانداردهای اخلاقی و بهبـود هنجـارهای ذهنی در کـاهش تمایل به خریـد مصرف کننده از کالای با نام تجاری مشابهِ اصل. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1392; 1392(13): 69-79.