1
دانشیار دانشکده مدیریت وحسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران ،ایران
2
کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران ،ایران
3
کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران(عهده دار مکاتبات)
چکیده
وفـادارسازی مشتریان در بازارهای رقابتی امروز، نقش تعیین کنندهای در بقای سازمانها دارد. برنامههای وفاداری، از جمله ابزارهای مطرح در این مقوله به شمار میآیند. هدف این مقاله بررسی تأثیر برنامههای وفاداری بر تصمیمگیری خرید مشتریان است. در این تحقیق، با توجه به مدل مفهومی به کار گرفته شده، سه فرضیه مطرح شده که در نهایت با تحلیل دادههای جمع آوری شده از نمونه آماری بوسیله پرسشنامه و با استفاده از آزمون فرض تک متغیری در مورد میانگین یک جامعه، همگی آنها تأیید شدهاند. در ادامه نیز بوسیله تحلیل عاملی، پنج برنامه وفاداری طراحی شده به ترتیب میزان تأثیرگذاری بر تصمیم گیری خرید مشتریان، رتبه بندی گشته. همچنین مولفههای تصمیمگیری خرید مشتریان نیز به ترتیب اهمیتشان رتبه بندی شدهاند.
خاتمی فیروزآبادی, علی, صالحی, مجتبی, طاهری, فاطمه. (1393). تبیین و آزمون برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان(مطالعه موردی). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1393(18), 41-48.
MLA
علی خاتمی فیروزآبادی; مجتبی صالحی; فاطمه طاهری. "تبیین و آزمون برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان(مطالعه موردی)". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1393, 18, 1393, 41-48.
HARVARD
خاتمی فیروزآبادی, علی, صالحی, مجتبی, طاهری, فاطمه. (1393). 'تبیین و آزمون برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان(مطالعه موردی)', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1393(18), pp. 41-48.
VANCOUVER
خاتمی فیروزآبادی, علی, صالحی, مجتبی, طاهری, فاطمه. تبیین و آزمون برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان(مطالعه موردی). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1393; 1393(18): 41-48.