1
استادیاردانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
2
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران (عهده دار مکاتبات)
چکیده
در سالهای اخیر، محققان، مفهوم ارزش ویژه مشتری را به عنوان معیار کلی موفقیت در بازاریابی، پیشنهاد کردهاند. صنعت رستورانهای زنجیرهای نیز در این رابطه، مستثنا نمیباشد. مدلهای مختلفی در زمینه ارزش ویژه مشتری وجود دارد که ارزش ویژه رابطه، ارزش کسب شده و ارزش ویژه برند سه محرک اصلی آن میباشند که هدف این پژوهش بررسی تاثیر محرکهای ارزش ویژه مشتری بر شکلگیری برند رستورانهای زنجیرهای میباشد. پژوهش حاضر، پژوهشی کاربردی است. جامعه آماری آن مشتریان رستوران زنجیره ای آیدا در شهر کرج میباشد که از میان نمونهای 384 نفره به روش تصادفی طبقهای انتخاب گردیدهاند. ابزار پژوهش پرسشنامهای با 29 سوال است که توسط هیون در سال 2009 تهیه شده و توسط نرم افزار LISREL با استفاده از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری به آزمون شش فرضیه پژوهش پرداخته شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که ارزش ویژه برند، ارزش ویژه رابطه و ارزش کسب شده بر ارزش ویژه مشتری در تشکیل برند رستورانهای زنجیرهایتاثیر دارد و همچنین مشاهده شد که ارزش ویژه برند و ارزش کسب شده بر ارزش ویژه رابطه تاثیرگذار میباشند
راه چمنی, احمد, سلیمی, سوده. (1393). بررسی تاثیر مدل ارزش ویژه مشتری در شکل گیری برند رستوران های زنجیره ای. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1393(18), 71-80.
MLA
احمد راه چمنی; سوده سلیمی. "بررسی تاثیر مدل ارزش ویژه مشتری در شکل گیری برند رستوران های زنجیره ای". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1393, 18, 1393, 71-80.
HARVARD
راه چمنی, احمد, سلیمی, سوده. (1393). 'بررسی تاثیر مدل ارزش ویژه مشتری در شکل گیری برند رستوران های زنجیره ای', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1393(18), pp. 71-80.
VANCOUVER
راه چمنی, احمد, سلیمی, سوده. بررسی تاثیر مدل ارزش ویژه مشتری در شکل گیری برند رستوران های زنجیره ای. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1393; 1393(18): 71-80.