• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 1398 (1398)
دوره دوره 1397 (1397)
دوره دوره 1396 (1396)
دوره دوره 1395 (1395)
دوره دوره 1394 (1394)
شماره شماره 23
شماره شماره 22
شماره شماره 21
شماره شماره 20
دوره دوره 1393 (1393)
دوره دوره 1392 (1392)
دوره دوره 1391 (1391)
دوره دوره 1390 (1390)
دوره دوره 1389 (1389)
دوره دوره 1388 (1388)
ولی پور, محمد علی, ملک اخلاق, اسماعیل, پور حسن, رقیه. (1394). بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1394(20), 81-88.
محمد علی ولی پور; اسماعیل ملک اخلاق; رقیه پور حسن. "بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین)". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1394, 20, 1394, 81-88.
ولی پور, محمد علی, ملک اخلاق, اسماعیل, پور حسن, رقیه. (1394). 'بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین)', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1394(20), pp. 81-88.
ولی پور, محمد علی, ملک اخلاق, اسماعیل, پور حسن, رقیه. بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1394; 1394(20): 81-88.

بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین)

مقاله 8، دوره 1394، شماره 20، بهار 1394، صفحه 81-88  XML اصل مقاله (941.67 K)
نویسندگان
محمد علی ولی پور1؛ اسماعیل ملک اخلاق1؛ رقیه پور حسن email 2
1استادیار، دانشگاه گیلان، گروه مدیریت، گیلان، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان، گروه مدیریت، گیلان، ایران
چکیده
با توجه به اهمیت مشتری در دنیای رقابتی امروز،‏ به ویژه در بازاریابی صنعتی، لازم است شرکت­ها درک درستی از مشتریان و نیازهایشان داشته باشند. امروزه بیش از پیش به دانش تکیه شده؛ با تکیه بر دانش به عنوان عامل کلیدی رقابت پذیری در اقتصاد جهانی، شرکت­ها ممکن است به دنبال عنصر اصلی باشند که دانش مشتری نامیده می­شود. از طرفی چون مشتری در دستیابی به اهداف سازمان یک عضو کلیدی است، لازم است به دانش مشتری اهمیت بیشتری داده شود. بنابراین نیاز به مدیریت کردن دانش مشتری چالشی را پیشروی سازمان قرار می­دهد که باید با آن روبرو شود.
در این پژوهش به بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارتقاء روابط با مشتریان صنعتی پرداخته شده است. برای بررسی فرضیات از نرم افزار spss استفاده کردیم. بعد از بررسی نرمال بودن داده­ها برای آزمون فرضیات از t-test تک نمونه­ای و آزمون دو جمله­ای، همچنین برای اولویت بندی متغیرها از آزمون فریدمن استفاده نمودیم.
کلیدواژه‌ها
دانش مشتری؛ مدیریت دانش مشتری؛ بازارهای صنعتی؛ مشتریان صنعتی؛ ارتباط با مشتریان صنعتی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,113
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,149
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.