1
استادیار، دانشگاه گیلان، گروه مدیریت، گیلان، ایران
2
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان، گروه مدیریت، گیلان، ایران
چکیده
با توجه به اهمیت مشتری در دنیای رقابتی امروز، به ویژه در بازاریابی صنعتی، لازم است شرکتها درک درستی از مشتریان و نیازهایشان داشته باشند. امروزه بیش از پیش به دانش تکیه شده؛ با تکیه بر دانش به عنوان عامل کلیدی رقابت پذیری در اقتصاد جهانی، شرکتها ممکن است به دنبال عنصر اصلی باشند که دانش مشتری نامیده میشود. از طرفی چون مشتری در دستیابی به اهداف سازمان یک عضو کلیدی است، لازم است به دانش مشتری اهمیت بیشتری داده شود. بنابراین نیاز به مدیریت کردن دانش مشتری چالشی را پیشروی سازمان قرار میدهد که باید با آن روبرو شود.
در این پژوهش به بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارتقاء روابط با مشتریان صنعتی پرداخته شده است. برای بررسی فرضیات از نرم افزار spss استفاده کردیم. بعد از بررسی نرمال بودن دادهها برای آزمون فرضیات از t-test تک نمونهای و آزمون دو جملهای، همچنین برای اولویت بندی متغیرها از آزمون فریدمن استفاده نمودیم.
ولی پور, محمد علی, ملک اخلاق, اسماعیل, پور حسن, رقیه. (1394). بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1394(20), 81-88.
MLA
محمد علی ولی پور; اسماعیل ملک اخلاق; رقیه پور حسن. "بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین)". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1394, 20, 1394, 81-88.
HARVARD
ولی پور, محمد علی, ملک اخلاق, اسماعیل, پور حسن, رقیه. (1394). 'بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین)', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1394(20), pp. 81-88.
VANCOUVER
ولی پور, محمد علی, ملک اخلاق, اسماعیل, پور حسن, رقیه. بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر بهبود روابط با مشتریان صنعتی(قطعه سازان خودرو مستقر در شهرک های صنعتی قزوین). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1394; 1394(20): 81-88.