1
دانشیار، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، گروه مدیریت، تهران، ایران
2
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه مدیریت دولتی، قروین، ایران (عهده دار مکاتبات)
چکیده
همزمان با شروع قرن بیست و یکم دست یابی به موفقیت و بقای سازمانها مشکل و مشکل تر میشود. این واقعیت ناشی از ظهور عصر تجاری جدیدی است که "تغییر" یکی از خصوصیات اصلی آن است. سازمانها برای مدیریت موفق تغییرات، تلفیق ساختارها و راهبردهای جدید و دستیابی به فرصتهای جدید بازار، به سرعت و انعطاف پذیری نیاز دارند. روند شدید تغییرات، رویکردها و دیدگاههای گذشته را در رویارویی با چالشهای سازمان ناتوان نشان داده و پارادایم جدیدی بنام "چابکی" را برای رویارویی با چالشها و رسیدن به موفقیت معرفی کرده است. همچنین در عصر حاضر، فناوری اطلاعات در سرتاسر جهان در حال ایجاد انقلابی نوین است که اهمیت آن از انقلاب صنعتی کمتر نیست. فناوری اطلاعات در سازمانها بر شاخصهایی تأثیر میگذارند که همگی از شروط اولیه موفقیت برای سازمانها به شمار میروند. یکی از حوزههایی که میتواند تأثیرات فراوانی از این فناوری بپذیرد، چابکی سازمان است. چابکی از سازمان میخواهد تا با ادغام فناوری و کارکنان با زیر بنای ارتباطی عجله و شتاب کند تا به نیازهای متغیر مشتریان در محیط بازاری که دارای تغییرات مدام و پیش بینی نشده است واکنش نشان دهد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی است.
رهنورد, فرج اله, علیجانی, زهرا. (1395). تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395(24), 45-55.
MLA
فرج اله رهنورد; زهرا علیجانی. "تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395, 24, 1395, 45-55.
HARVARD
رهنورد, فرج اله, علیجانی, زهرا. (1395). 'تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395(24), pp. 45-55.
VANCOUVER
رهنورد, فرج اله, علیجانی, زهرا. تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی در پرتو فرهنگ سازمانی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395; 1395(24): 45-55.