• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 1398 (1398)
دوره دوره 1397 (1397)
دوره دوره 1396 (1396)
دوره دوره 1395 (1395)
شماره ویژه نامه
شماره شماره 27
شماره شماره 26
شماره شماره 25
شماره شماره 24
دوره دوره 1394 (1394)
دوره دوره 1393 (1393)
دوره دوره 1392 (1392)
دوره دوره 1391 (1391)
دوره دوره 1390 (1390)
دوره دوره 1389 (1389)
دوره دوره 1388 (1388)
حمیدی زاده, محمدرضا, آسوده, جهانگیر. (1395). ارزیابی اثربخشی تحول استراتژیک سازمانی شرکت ملی حفاری ایران برای ارتقای سطح مزیت رقابتی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395(25), 11-16.
محمدرضا حمیدی زاده; جهانگیر آسوده. "ارزیابی اثربخشی تحول استراتژیک سازمانی شرکت ملی حفاری ایران برای ارتقای سطح مزیت رقابتی". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395, 25, 1395, 11-16.
حمیدی زاده, محمدرضا, آسوده, جهانگیر. (1395). 'ارزیابی اثربخشی تحول استراتژیک سازمانی شرکت ملی حفاری ایران برای ارتقای سطح مزیت رقابتی', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395(25), pp. 11-16.
حمیدی زاده, محمدرضا, آسوده, جهانگیر. ارزیابی اثربخشی تحول استراتژیک سازمانی شرکت ملی حفاری ایران برای ارتقای سطح مزیت رقابتی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395; 1395(25): 11-16.

ارزیابی اثربخشی تحول استراتژیک سازمانی شرکت ملی حفاری ایران برای ارتقای سطح مزیت رقابتی

مقاله 2، دوره 1395، شماره 25، تابستان 1395، صفحه 11-16  XML اصل مقاله (673.1 K)
نویسندگان
محمدرضا حمیدی زاده1؛ جهانگیر آسوده email 2
11استاد، دانشگاه شهید بهشتی، گروه مدیریت و حسابداری، تهران، ایران
2کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد الکترونیکی، گروه مدیریت ، تهران ، ایران
چکیده
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی اثربخشی تحول استراتژیک سازمانی شرکت ملی حفاری ایران برای ارتقای سطح مزیت رقابتی است. از این رو، قابلیت کارآفرینی شرکت نیز بالا خواهد رفت، حجم نمونه براساس رویکرد کوکران، 210 نفر تعیین شد. روش پژوهش حاضر بر اساس هدف، کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات توصیفی به شمار می‌آید و از حیث ارتباط بین متغیرهای تحقیق از نوع علی و به طور مشخص مبتنی بر مدل‌یابی معادلات ساختاری است. به منظور سنجش متغیرهای تحقیق نیز از پرسشنامه (تحول استراتژیک و مزیت رقابتی) و روش‌های تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم­افزارSPSS.22  و LISREL 8.5 بهره گرفته شده است. نتایج تجزیه و تحلیل پرسشنامه نشان داد که تحول استراتژیک (محتوای استراتژی، تغییرات در روابط سازمان با محیط خارجی و ساختارهای سازمانی) تاثیر مثبت و معناداری بر مزیت رقابتی (قابلیت کارآفرین، قابلیت فنی، قابلیت سازمانی، قابلیت استراتژیک) دارند و همچنین تحول استراتژیک و مزیت رقابتی در شرکت ملی حفاری ایران در وضعیت اثربخش و مطلوب قرار ندارند.
کلیدواژه‌ها
تحول استراتژیک؛ مزیت رقابتی؛ شرکت ملی حفاری ایران
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,490
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,040
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.