1
استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قروین ، گروه حسابداری، قزوین، ایران
2
کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قروین ، گروه حسابداری، قزوین، ایران
چکیده
در این تحقیق، رابطهی میان عدم تقارن اطلاعاتی و تجدید ارائهی صورتهای مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بررسی شده است. برای این منظور از شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش (شکاف قیمت مؤثر) به عنوان معیار عدم تقارن اطلاعاتی استفاده شده است. نتایج تحقیق با استفاده از اطلاعات مربوط به نمونهای متشکل از 89 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی یک دورهی 10ساله (1383 تا 1392) حاکی از وجود رابطهی مثبت و معنادار بین شکاف قیمت مؤثر و تجدید ارائهی صورتهای مالی است.
بشکوه, مهدی, امیری, سمیه. (1395). رابطه ی بین عدم تقارن اطلاعاتی و تجدید ارائه صورت های مالی: با رویکردی بر شکاف قیمت مؤثر. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395(27), 75-82.
MLA
مهدی بشکوه; سمیه امیری. "رابطه ی بین عدم تقارن اطلاعاتی و تجدید ارائه صورت های مالی: با رویکردی بر شکاف قیمت مؤثر". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395, 27, 1395, 75-82.
HARVARD
بشکوه, مهدی, امیری, سمیه. (1395). 'رابطه ی بین عدم تقارن اطلاعاتی و تجدید ارائه صورت های مالی: با رویکردی بر شکاف قیمت مؤثر', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395(27), pp. 75-82.
VANCOUVER
بشکوه, مهدی, امیری, سمیه. رابطه ی بین عدم تقارن اطلاعاتی و تجدید ارائه صورت های مالی: با رویکردی بر شکاف قیمت مؤثر. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395; 1395(27): 75-82.