2
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه خلیجفارس، بوشهر، ایران
چکیده
امروزه در محیط رقابتی توجه به ارزشهای ویژه مشتریان و مدیریت روابط با مشتری برای رشد و توسعه همه کسبوکارها از اهمیت ویژهای برخوردار است. ازاینرو شرکتها برای جذب مشتری در سالهای اخیر به رسانههای اجتماعی روی آوردهاند. با گسترش فضاهای مجازی و کاربران اینترنتی بسیاری از صاحبنظران بازاریابی، اجتماعات مجازی را بهعنوان فرصتی برای شناساندن محصولات و خدمات شرکتها معرفی کردهاند. چون استفاده از محیط اینترنت و رسانهها روزبهروز در حال افزایش است؛ پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه مشتریان انجامشده است. روش پژوهش، پیمایشی _توصیفی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است. جامعه آماری این پژوهش کاربران اینترنتی فعال در سایتهای اجتماعی هستند و نمونه آماری مشتمل بر 384 نفر است. همچنین برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS و آموس استفادهشده است. نتایج نشان داد که انجام فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی تأثیر مثبتی بر ارزش ویژه مشتریان دارد و شرکتها میتوانند با اینگونه فعالیتها رابطه با مشتریان خود را تحکیم بخشند.
آرمان, مانی, جاویدفر, محبت. (1395). نقش فعالیت های بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه ارزش ویژه مشتری. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395(ویژه نامه), 191-202.
MLA
مانی آرمان; محبت جاویدفر. "نقش فعالیت های بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه ارزش ویژه مشتری". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395, ویژه نامه, 1395, 191-202.
HARVARD
آرمان, مانی, جاویدفر, محبت. (1395). 'نقش فعالیت های بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه ارزش ویژه مشتری', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395(ویژه نامه), pp. 191-202.
VANCOUVER
آرمان, مانی, جاویدفر, محبت. نقش فعالیت های بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه ارزش ویژه مشتری. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1395; 1395(ویژه نامه): 191-202.