• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 1398 (1398)
دوره دوره 1397 (1397)
دوره دوره 1396 (1396)
شماره شماره 31
شماره شماره 30
شماره شماره 29
شماره شماره 28
دوره دوره 1395 (1395)
دوره دوره 1394 (1394)
دوره دوره 1393 (1393)
دوره دوره 1392 (1392)
دوره دوره 1391 (1391)
دوره دوره 1390 (1390)
دوره دوره 1389 (1389)
دوره دوره 1388 (1388)
حیدری, مجید, دلاور, علی, سجادی جاغرق, سید عبداله, فرهنگی, علی اکبر, محمدخانی, کامران. (1396). رسانه های اجتماعی و استراتژی های ارتباطی بازاریابی در بانکداری نوین. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(30), 1-12.
مجید حیدری; علی دلاور; سید عبداله سجادی جاغرق; علی اکبر فرهنگی; کامران محمدخانی. "رسانه های اجتماعی و استراتژی های ارتباطی بازاریابی در بانکداری نوین". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396, 30, 1396, 1-12.
حیدری, مجید, دلاور, علی, سجادی جاغرق, سید عبداله, فرهنگی, علی اکبر, محمدخانی, کامران. (1396). 'رسانه های اجتماعی و استراتژی های ارتباطی بازاریابی در بانکداری نوین', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(30), pp. 1-12.
حیدری, مجید, دلاور, علی, سجادی جاغرق, سید عبداله, فرهنگی, علی اکبر, محمدخانی, کامران. رسانه های اجتماعی و استراتژی های ارتباطی بازاریابی در بانکداری نوین. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396; 1396(30): 1-12.

رسانه های اجتماعی و استراتژی های ارتباطی بازاریابی در بانکداری نوین

مقاله 1، دوره 1396، شماره 30، پاییز 1396، صفحه 1-12  XML اصل مقاله (525.78 K)
نویسندگان
مجید حیدری1؛ علی دلاور email 2؛ سید عبداله سجادی جاغرق3؛ علی اکبر فرهنگی4؛ کامران محمدخانی5
1دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت رسانه، تهران، ایران
2استاد، دانشگاه علامه طباطبایی، گروه مدیریت، تهران، ایران (عهده‌دار مکاتبات)
3استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت رسانه، تهران، ایران
4استاد، دانشگاه تهران، گروه مدیریت دولتی، تهران، ایران
5استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران،گروه مدیریت، تهران، ایران
چکیده
در بانکداری نوین، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند در امور مرتبط با بازاریابی، خدمات مشتری و اطلاع‌رسانی به هنگام، از کاربران حرفه‌ای رسانه‌های اجتماعی بشمار آیند؛ زیرا استفاده از رسانه‌های اجتماعی، عاملی مؤثر در موفقیت بانک‌های امروزی خواهد بود. از سوی دیگر با توجه نقش رسانه‌ها در استراتژی‌های ارتباطی بازاریابی، این پژوهش هدف اصلی خود را بررسی عوامل مؤثر بر رسانه‌های اجتماعی در استراتژی‌های ارتباطی بازاریابی قرار داده است. پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی و به منظور گردآوری اطلاعات، نظرات اساتید، خبرگان، صاحب‌نظران حوزه بانکداری و مدیران ارشد و میانی شعب بانک تجارت در قالب 210 پرسش‌نامه جمع‌آوری شد. پس از اینکه نرمال بودن تمامی متغیرهای پژوهش با استفاده از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف تأیید شد؛ با استفاده از آزمون­های آماری به راستی آزمایی فرضیه­های پژوهش پرداخته شد. نتایج نشان داد متغیرهای مورد بررسی در پژوهش سطح معناداری مناسبی قرار داشته و رتبه‌بندی میانگین متغیرهای پژوهش تفاوت معناداری را نشان می­دهد. افزایش موانع قانونی، پذیرش مشتریان و فرهنگ اجتماعی به‌کارگیری رسانه‌های اجتماعی را تعیین می‌کند و میان وضعیت موجود چهار متغیر پژوهش تفاوت معنی‌داری وجود دارد؛ یعنی دارای رتبه یکسانی نیستند. رتبه‌های به‌دست‌آمده به ترتیب از رتبه 1 تا 4 عبارتند از: پذیرش مشتریان (93/2)، زیرساخت (90/2)، فرهنگ اجتماعی (53/2) و موانع قانونی (63/1). همچنین میانگین نمرات مؤلفه‌ها و متغیرهای پژوهش بر حسب جنسیت و سن، برخلاف تحصیلات تفاوت معناداری را نشان می­دهد.
کلیدواژه‌ها
رسانه‌های اجتماعی؛ استراتژی‌های ارتباطی بازاریابی؛ بانکداری نوین؛ بانک تجارت
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 654
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,686
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.