1
استاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، گروه مدیریت، تهران، ایران
2
مربی، دانشگاه پیام نور، واحد گیلان، گروه مدیریت، گیلان، ایران
3
مربی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ماسال، گروه حسابداری، ماسال، ایران(عهدهدار مکاتبات)
چکیده
یکی از مسائل مهم که افراد به عنوان مصرفکنندگان محصولات و خدمات با آن در ارتباط هستند، انتخاب نام تجاری محصول یا خدمت موردنظر میباشد. همچنین بهرهگیری از سرمایه اجتماعی هر فرد میتواند در امر انتخاب و تصمیمگیری به وی کمک کند. چارچوب نظری تحقیق، نظریه سرمایه اجتماعی شبکه ولمن میباشد. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی برانتخاب نام تجاری در میان مصرفکنندگان نام تجاری اسنوا در شهر چالوس میباشد. چارچوب نظری تحقیق، نظریه سرمایه اجتماعی شبکه ولمن میباشد. روش تحقیق از نوع توصیفی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مصرفکنندگان لوازم خانگی برند اسنوا در شهر چالوس هستند که با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه آماری، با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده و از طریق فرمول کوکران حجم نمونه 228 نفر برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاریSEM با استفاده از نرم افزارAMOS18 وآزمون t تک نمونهای جهت بررسی میانگین متغیرها توسط نرم افزارSPSS21 استفاده شده است. یافتههای پژوهش مشخص کرد که سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری تاثیرگذار است و بر این اساس پیشنهاد میشود که برند اسنوا در زمینه لوازم خانگی ضمن استفاده از مزیت رقابتی ویژهای که از طریق فرهنگ ارتباطات و سرمایه اجتماعی بین خریداران کسب میکند، استفاده نموده و در زمینه ارتقای قلمرو فعالیت شرکت و توسعه وگسترش شبکه اجتماعی از طریق مشتریانش استراتژیهای لازم را تدوین و اجرا نماید.
گودرزوند چگینی, مهرداد, هاشمی, سید حامد, یوسفی, مینو. (1396). تاثیر سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری مصرفکنندگان. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(31), 21-31.
MLA
مهرداد گودرزوند چگینی; سید حامد هاشمی; مینو یوسفی. "تاثیر سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری مصرفکنندگان". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396, 31, 1396, 21-31.
HARVARD
گودرزوند چگینی, مهرداد, هاشمی, سید حامد, یوسفی, مینو. (1396). 'تاثیر سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری مصرفکنندگان', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(31), pp. 21-31.
VANCOUVER
گودرزوند چگینی, مهرداد, هاشمی, سید حامد, یوسفی, مینو. تاثیر سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری مصرفکنندگان. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396; 1396(31): 21-31.