• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 1396 (1396)
شماره شماره 31
شماره شماره 30
شماره شماره 29
شماره شماره 28
دوره دوره 1395 (1395)
دوره دوره 1394 (1394)
دوره دوره 1393 (1393)
دوره دوره 1392 (1392)
دوره دوره 1391 (1391)
دوره دوره 1390 (1390)
دوره دوره 1389 (1389)
دوره دوره 1388 (1388)
علی پور, مهدی, قاسمی, پیمان, عبدی, فرشید. (1396). بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و حکمرانی مطلوب. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(31), 51-57.
مهدی علی پور; پیمان قاسمی; فرشید عبدی. "بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و حکمرانی مطلوب". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396, 31, 1396, 51-57.
علی پور, مهدی, قاسمی, پیمان, عبدی, فرشید. (1396). 'بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و حکمرانی مطلوب', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(31), pp. 51-57.
علی پور, مهدی, قاسمی, پیمان, عبدی, فرشید. بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و حکمرانی مطلوب. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396; 1396(31): 51-57.

بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و حکمرانی مطلوب

مقاله 6، دوره 1396، شماره 31، زمستان 1396، صفحه 51-57  XML اصل مقاله (705 K)
نویسندگان
مهدی علی پور1؛ پیمان قاسمی 2؛ فرشید عبدی3
1کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی روزبهان، گروه مهندسی صنایع، ساری، ایران
2دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب،گروه مهندسی صنایع، تهران، ایران (عهده‌دار مکاتبات)
3استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، گروه مهندسی صنایع، تهران،ایران
چکیده
مشکل بسیاری از سازمان‌های ایران، دوری از مباحث علمی و پذیرفته شده در جهان است. این مشکلات و مسائل در سازمان‎‌‌‌های دولتی بیشتر خودنمایی می‌کند. حکمرانی مطلوب و رهبری خدمتگزار دو مبحث مهم و فراگیر در وضعیت امروزه سازمان‌ها در سراسر جهان هستند. در این پژوهش به بررسی رابطه رهبری خدمتگزار و مولفه‌های حکمرانی مطلوب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران پرداخته شده است. در این راستا پرسشنامه‌ای مشتمل بر 44 سوال طراحی گردید. جامعه آماری تحقیق 291 نفر بوده است. هدف اصلی این تحقیق تعیین ارتباط وثیق و معنادار میان حکمرانی مطلوب سازمانی و رهبری خدمتگزار است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع­آوری اطلاعات توصیفی- همبستگی از نوع تحلیل روش مدل­یابی معادلات ساختاری است. داده‌ها با استفاده از نرم­افزار اسمارت پی ال اس تحلیل گردید. نتیجه حاصل از آزمون فرضیه با توجه به ضریب مسیر 269/0 نشان می‌دهد که رهبری خدمتگزار، رابطه معنادار و ضعیف با حکمرانی مطلوب و تأثیری مثبت بر آن دارد. با توجه به ضریب مسیر 766/0، رهبری خدمتگزار، با نتیجه‌گرایی و با توجه به ضریب مسیر 720/0 با ارتقای ارزش‌ها رابطه‌ای معنادار و قوی و تأثیری مثبت بر آن‌ها دارد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که بین رهبری خدمتگزار و مولفه‌های حکمرانی مطلوب رابطه معناداری وجود دارد.
کلیدواژه‌ها
حکمرانی مطلوب؛ رهبری خدمتگزار؛ نتیجه‌گرایی؛ شفاف‌سازی؛ ارتقای ارزش‌ها
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 100
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 78
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.