1
استادیار، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
چکیده
امروزه، اینترنت به عنوان یک ابزار سریع و ارزان ارتباطی، ابعاد مختلف زندگی بشر را دچار دگرگونی کرده است. آمار نشان میدهد که طی چند سال اخیر تعداد استفادهکنندگان از شبکه اینترنت در کشورهای مختلف، گسترش فوقالعادهای یافته است. در این میان، شرکتهای ارائهدهنده سرویسهای اینترنت به دنبال یافتن نیازهای اصلی مشتریان خود بودهاند. یکی از راهکارهای اصلی برای شنیدن صدای مشتریان استفاده از رویکرد گسترش عملکرد کیفیت میباشد. پژوهش حاضر در یکی از شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای اینترنت در ایران صورت گرفته است. در مسیر پژوهش، ابتدا نیازهای مشتریان شناسایی شده و با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی و نظم و جامعیتی که در رویکرد گسترش عملکرد کیقیت وجود دارد، این نیازها در محصول که در واقع همان خدمات اینترنتی هستند، پیادهسازی شدهاند. نتایج تحقیق حاکی از این است که "قیمت مناسب خدمات ارائه شده"دارای بالاترین اهمیت در نیازهای مشتریان و "استفاده از کارکنان خبره، متخصص و با انگیزه" مهمترین الزامات فنی جهت پیادهسازی نیازهای مشتریان هستند که تمرکز بیشتر روی آنها در حصول موفقیت نقش اساسی ایفا میکنند شود.
حقیقت منفرد, جلال, اعتمادی, احمدرضا. (1396). بکارگیری روش تلفیقیQFD-AHP در راستای بهبود ارائه سرویسهای اینترنتی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(ویژهنامه), 19-27.
MLA
جلال حقیقت منفرد; احمدرضا اعتمادی. "بکارگیری روش تلفیقیQFD-AHP در راستای بهبود ارائه سرویسهای اینترنتی". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396, ویژهنامه, 1396, 19-27.
HARVARD
حقیقت منفرد, جلال, اعتمادی, احمدرضا. (1396). 'بکارگیری روش تلفیقیQFD-AHP در راستای بهبود ارائه سرویسهای اینترنتی', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(ویژهنامه), pp. 19-27.
VANCOUVER
حقیقت منفرد, جلال, اعتمادی, احمدرضا. بکارگیری روش تلفیقیQFD-AHP در راستای بهبود ارائه سرویسهای اینترنتی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396; 1396(ویژهنامه): 19-27.