1
استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران
2
کارشناسی ارشد، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
چکیده
یک محصول هنگامی که در تعداد مناسب و به موقع و در زمان مناسب به مشتری تحویل داده شود با ارزش است. امروزه، شرکتها و مردم با چالشهای چابکی و ارزشهای محوری روبرو هستند که استفاده از هر دو رویکرد و ترکیب آنها در مدل تحلیلی زنجیره تأمین و ادبیات پیشین وجود ندارد. در این پژوهش یک مطالعه مبتنی بر مدلسازی عدد صحیح خطی در زمینه طراحی شبکه زنجیره تأمین برای رسیدگی به این شکاف تحقیقاتی انجام شده است. زنجیره تأمین مورد نظر در سه سطح تولیدکنندگان، توزیعکنندگان و مشتریان به صورت چندهدفه، چندمحصولی و چنددورهای ارائه شده است. توابع هدف شامل حداکثرسازی چابکی و ارزشهای محوری است. برای حل مدل ریاضی از نرمافزار گمز استفاده شده است. سپس الگوریتم ژنتیک چندهدفه با مرتبسازی نامغلوب اعضای جمعیت ارائه شد و برای اعتبارسنجی الگوریتم پیشنهادی نتایج آن با حل دقیق مقایسه شده است. در پایان، نتایج مورد تحلیل قرار گرفته است.
علی حسنپور, حسین, جبله, مرتضی. (1396). طراحی چندهدفه زنجیره تأمین چابک و ارزشی با رویکرد الگوریتم ژنتیک چندهدفه. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(ویژهنامه), 85-93.
MLA
حسین علی حسنپور; مرتضی جبله. "طراحی چندهدفه زنجیره تأمین چابک و ارزشی با رویکرد الگوریتم ژنتیک چندهدفه". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396, ویژهنامه, 1396, 85-93.
HARVARD
علی حسنپور, حسین, جبله, مرتضی. (1396). 'طراحی چندهدفه زنجیره تأمین چابک و ارزشی با رویکرد الگوریتم ژنتیک چندهدفه', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396(ویژهنامه), pp. 85-93.
VANCOUVER
علی حسنپور, حسین, جبله, مرتضی. طراحی چندهدفه زنجیره تأمین چابک و ارزشی با رویکرد الگوریتم ژنتیک چندهدفه. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1396; 1396(ویژهنامه): 85-93.