1
استادیار دانشکده مدیریت، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
2
کارشناس ارشد دانشکده مدیریت، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران (عهده دار مکاتبات)
چکیده
کلیه فعالیتهای سازمان با هدف کسب سود صورت میگیرد. اما چنانچه شما در پی کسب سود پایدار هستید، راهی به جز اخذ استراتژیهایی جهت افزایش وفاداری مشتریان نخواهید داشت که این نیز یک هدف دشوار است. با وجود این، سازمانها مزایای قابل اتکایی مانند قدرت نام تجاریشان را در اختیار دارند که میتوانند با اهرم کردن آن به این هدف خود برسند.
در این مقاله تلاش شده است تا به بررسی تأثیر نام تجاری بر وفاداری مشتریان بپردازیم. بدین منظور یک پیمایش میدانی از 160 مشتری از میان مشتریان سه برند فعال در زمینه صنایع غذایی در ایران صورت گرفت. نتایج آزمون مدل مفهومی نشان میدهد که در این تحقیق دلایل قابل استنادی جهت رد ارتباط میان اعتماد به برند و ارزش درک شده برند با ارزش کلی برند یافت نشد و نیز بین تصویر برند و شهرت برند با وفاداری مصرفکننده ارتباط مستقیمی پیدا نگردید.
پرهیزکار, محمدمهدی, رمضانی, سعید, حلوایی ها, وحید رضا. (1392). بررسی تأثیر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری در صنعت مواد غذایی ایران. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1392(12), 75-80.
MLA
محمدمهدی پرهیزکار; سعید رمضانی; وحید رضا حلوایی ها. "بررسی تأثیر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری در صنعت مواد غذایی ایران". فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1392, 12, 1392, 75-80.
HARVARD
پرهیزکار, محمدمهدی, رمضانی, سعید, حلوایی ها, وحید رضا. (1392). 'بررسی تأثیر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری در صنعت مواد غذایی ایران', فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1392(12), pp. 75-80.
VANCOUVER
پرهیزکار, محمدمهدی, رمضانی, سعید, حلوایی ها, وحید رضا. بررسی تأثیر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری در صنعت مواد غذایی ایران. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1392; 1392(12): 75-80.